Misschien ken je het wel, je loopt je werkruimte in en denkt “wat een rotzooi!!” Nou dat had ik vorige week en ben er samen met mijn man tegen aan gegaan.
We zijn begonnen met het leegmaken van alle kasten in de ruimte en hebben alle spullen uitgelegd. Daarna hebben we alle kasten en bakken schoongemaakt zodat het weer lekker fris en fruitig is. Alle decoratie, materialen, gereedschappen e.d. zijn goed uitgezocht, de dingen die weg konden weg gedaan. Alle spullen die ik wilde bewaren zijn op seizoen, thema en materiaalsoort in bakken gedaan en in de kasten gezet, mooi overzichtelijk want daar houd ik van. De nieuwe producten die ik bij de groothandel besteld heb mooi uitgestald voor op de foto voor een makkelijke pak en overzicht van de voorraad.
Mijn motto is een opgeruimd huis & werkruimte is een opgeruimde geest.
Tips hoe ruim je op?
zorg voor voldoende plaats/ ruimte om je spullen uit te leggen
zorg voor schone en lege bakken, een rol schilders tape en een dikke zwarte stift
zorg voor lege zakken waarin de spullen gaan die niet meer nodig zijn
sorteer op seizoen/ thema/ kleur hoe jij het wil
berg de materialen op in bakken plak een stuk tape op de bak en schrijf erop wat erin zit
zorg voor overzicht en hou het opgeruimd
Ruim ze !!! Zet lekkere muziek op dan gaat het allemaal net wat sneller.